onsdag den 12. februar 2020

#stopmadspild

Hej og velkommen til min blog. 

Jeg så på et tidspunkt en video på facebook,
hvor der var en mand som havde fundet vildt meget kød og grønt,
som bare var smidt ud fra butikken fordi det havde gået over udløbs datoen....

Det er så vildt at folk smider så meget mad ud,
både butikker men også der hjemme.

Min kæreste og jeg går meget op i at stoppe madspild,
og det er vi faktisk gjordt i mange år.

Så jeg kunne godt tænke mig at skrive et lille indlæg,
omkring hvad vi gør for at stoppe madspild. 
For der er jo mange forskellige ting man kan gøre.



- Vi køber tit ting som er sat ned i pris pga de udløber samme dag.
Som f.eks. kød, grønt og brød.
Jeg fryser kød og brød ned i fryseren,
og laver nogle retter med grøntsagerne.

Gulerødder: Har jeg fundet ud af at man godt kan fryse dem ned.
Skræl dem og så evt. riv dem på et rivejern,
så kan man bruge det til boller en dag.

Bananer: kan du også fryse ned som hel eller i små stykker.
Det bruger jeg tit i banan/chokolade muffins 
og i smoothie.

- Vi er gode til at undgå madspild,
ved f.eks at spise rester dagen efter
eller fryse resten ned. 

Hvad gør du for at stoppe madspild?
Hvad for nogle grøntsager/frugter fryser du ned?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar